Je woont in huurhuis, gestoffeerd of gemeubileerd. Er kan altijd iets kapot gaan. We leggen je uit wat je dan precies moet doen
Huurder en verhuurder hebben elk een eigen verantwoordelijkheid voor onderhoud van de huurwoning. Voor renovatie gelden speciale regels, zowel voor huurder als voor verhuurder. Dit is allemaal wettelijk vastgelegd door de Rijksoverheid.
Over het algemeen geldt:
• Kleine reparaties zijn voor rekening van de huurder, grote reparaties en groot onderhoud zijn
voor rekening van de verhuurder
• Bij kleine reparaties moet de huurder makkelijk erbij kunnen en de reparatie moet weinig kosten
met zich mee brengen. Zo niet, dan is de reparatie alsnog voor rekening van de verhuurder
• De huurder moet de beheerder toegang tot de huurwoning geven, zodat het
onderhoud of de reparatie kan uitvoeren.
Voor meer informatie over het besluit kleine herstellingen kun je terecht bij onze serviceafdeling. Je kunt ze ook een mail sturen via service@stoit.nl
Gaat er iets kapot in je huurwoning? Meldt het vooral binnen 24 uur, tijdens kantoortijden. Controleer ook even je huurcontract om te zien bij wie je de melding moet maken. Valt jouw woning binnen het beheer van Stoit Groep B.V.? Dan kun je het volgende doen:
Valt jouw woning buiten het beheer van Stoit Groep B.V.? Dan dien je contact te zoeken met jouw verhuurder. Deze zal dan jouw probleem zo snel mogelijk verhelpen.
← Terug naar overzicht